Koronawirus. 30 prostych sposobów na zredukowanie stresu

30 marca 2020
Stres w czasach pandemii

Czujesz negatywne emocje, stres? I masz do tego prawo! Dla nas wszystkich to teraz trudny czas. Żyjemy w izolacji, pozbawieni kontaktów z innymi, zamknięci w czterech ścianach przez dłuższy czas. Pełni obaw o zdrowie, sytuację finansową, niepewną przyszłość. Dlatego stres i negatywne emocje – takie jak lęk, złość, smutek czy frustracja to teraz naturalna reakcja. Ale to nie znaczy, że masz pozwolić, by stres nad Tobą zapanował. Nawet podczas kwarantanny możesz w prosty sposób obniżyć swój poziom stresu. Oto 30 sprawdzonych sposobów.

Przeczytaj też: Koronawirus. Jak radzić sobie z trudnymi emocjami? 9 strategii na kryzys

Jak możesz obniżyć swój poziom stresu? Koncentrując się na 4 istotnych obszarach: myśli, emocje, ciało i relacje z innymi. Oto 30 skutecznych sposobów, które są na tyle proste, że możesz je zrobić bez wychodzenia z domu.

Jak obniżyć poziom stresu?

Przeczytaj też: Koronawirus: Jak zachować pozytywne myślenie?

1. Weź gorącą kąpiel lub prysznic.
2. Połóż się z uniesionymi nogami i obserwuj swój oddech.
3. Wypróbuj kolorowanki dla dorosłych. Gotowe arkusze do wydrukowania znajdziesz w internecie.
4. Wyjdź na chwilę na balkon lub wpuść świeże powietrze do mieszkania.
5. Wypij ciepły napój bez kofeiny lub alkoholu, np. kakao.
6. Wyobraź sobie ze szczegółami miejsce, w którym możesz poczuć się bezpiecznie.
7. Zapisz swoje emocje.
8. Nawilż dłonie balsamem do ciała.
9. Posłuchaj ulubionej muzyki.
10. Wykorzystując to, co masz w domu, poszukaj przyjemnego zapachu – np. robiąc kakao lub zapalając świece zapachowe.
11. Zrób sobie masaż twarzy, zataczając palcami na skroniach małe kręgi.
12. Rozciągnij ciało, koncentrując się na szyi, ramionach i nogach.
13. Zagraj w grę planszową lub rozwiąż krzyżówkę.
14. Jeśli posiadasz zwierzaka, przytul go.
15. Weź udział w zajęciach jogi online.
16. Zapisz swoje zmartwienia i wyrzuć kartkę do śmieci.
17. Zaśpiewaj swoją ulubioną piosenkę.
18. Zatrzymaj się, spowolnij swój oddech i zauważ pięć rzeczy wokół siebie.
19. Zapal świecę i przez kilka minut obserwuj płomień.
20. Napełnij kieliszek do wina wodą i sprawdź, jaki dźwięk wydaje pocieranie mokrym palcem po jego krawędzi.
21. Zapisz trzy małe rzeczy, za które dziś czujesz wdzięczność.
22. Zadzwoń do osoby, która Cię rozśmieszy.
23. Przejrzyj stare zdjęcia ze swoich najlepszych podróży.
24. Wsłuchaj się w dźwięki natury.
25. Zrób sobie w domu małe spa – nałóż kojącą maseczkę na twarz lub zrób sobie pedicure.
26. Pobierz jedną z wielu bezpłatnych aplikacji i rozpocznij praktykę medytacji.
27. Napisz list wdzięczności do bliskiej Ci osoby.
28. Zrób kilka przysiadów, skłonów i innych ćwiczeń w domu (możesz też zapisać się na takie zajęcia online).
29. Obejrzyj zabawny filmik, komedię lub stronę z memami.
30. Powiedz bliskiej osobie, że ją kochasz.

Korzystaj z tych pomysłów za każdym razem, gdy poczujesz, że dopada Cię stres. Najlepiej, jeśli będziesz mieć je zawsze pod ręką. Wydrukuj je i powieś na lodówce lub w innym widocznym miejscu. Tutaj znajdziesz gotową listę w wersji do wydrukowania.

Czy masz swoje sposoby na stres? Czego brakuje na powyższej liście?

Przeczytaj też: Jak pozbyć się natrętnych myśli?

Możesz także polubić:

Brak komentarzy

Zostaw komentarz