Twój przewodnik po tym, jak się czujesz

31 sierpnia 2020
mood tracker

Chcesz pracować nad swoimi emocjami? Odczuwać więcej tych przyjemnych, nazywanych pozytywnymi i rzadziej (albo mniej intensywnie) tych nieprzyjemnych? To bardzo dobrze, pierwszy krok – podjęcie tej decyzji – masz już za sobą 🙂 Co dalej?

By by móc odczuwać realną zmianę, śledzić postępy w swojej pracy nad emocjami i zwyczajnie – czuć się coraz lepiej – musisz znać swój punkt wyjścia. Musisz wiedzieć, jak czujesz się teraz.

Niestety, bardzo trudno obiektywnie u siebie stwierdzić, jak to naprawdę wygląda. Emocje mają to do siebie, że są zmienne i trwają krótko. A obecny stan emocjonalny (trwający tu i teraz, przez kilka chwil) nie tylko wpływa na to, jak teraz oceniasz swoje życie, ale również na to, z jakiej perspektywy patrzysz na swoją przeszłość (optymistycznie czy pesymistycznie) oraz na swoją przyszłość… To niewiarygodne, jak bardzo emocje wpływają na nasze wspomnienia, naszą pamięć czy uwagę.

Jeśli masz dziś powody do radości, z całą pewnością patrzysz w przeszłość przez chociaż nieco zaróżowione okulary. A gdy masz dziś powody do smutku czy złości – stawiałabym bardziej na odcienie szarości. Tak już działa nasz mózg.

Potrzebujesz więc narzędzia, które w sprawdzi Twój ogólny stan emocjonalny za Ciebie – narzędzie, które pozwoli Ci poznać Twój emocjonalny punkt wyjścia. I tu z pomocą przychodzi mood tracker.

Jak to działa?
Mood tracker to popularna w psychologii pozytywnej technika. Wystarczy kartka, ołówek i zapisywanie raz dziennie tego, jak się czujesz. Ważne, by zapiski prowadzić regularnie, najlepiej wieczorem (lub o dowolnie wybranej, ale stałej porze dnia – w takim wypadku nie oceniasz danego dnia a ostatnie 24 godziny). Po miesiącu masz już informację jak się na co dzień czujesz. W gorsze dni możesz wrócić do tych zapisków, by zobaczyć, że nie jest tak źle. Z kolei gdy będzie działo się coś alarmującego – będziesz o tym szybko wiedzieć.

Ja mam dziś dla Ciebie nieco ładniejszą i prostszą wersję Mood Trackera – wersję do pokolorowania. Jest nie tylko przyjemniejsza, ale też angażuje mniej czasu i pozwala jednym rzutem oka sprawdzić samopoczucie w danym miesiącu. Wszak obraz wyraża więcej niż tysiąc słów 🙂

W psychologii odróżniamy emocje od nastroju. Tych ostatnich w ciągu 24 godzin odczuwasz z całą pewnością całą masę – są intensywne, mają swoje źródło w jakimś wydarzeniu, trwają krótko. Tymczasem nastrój, to coś znacznie bardziej subtelnego, zazwyczaj nie ma konkretnego źródła i trwa dłużej – nawet kilka dni!

Większość z nas przez większość czasu ma umiarkowanie pozytywny nastrój. Jak jest u Ciebie? Sprawdź we wrześniu!

Mood Tracker trafi na Twoją skrzynkę mailową w kilka minut – wystarczy, że zapiszesz się na moją listę mailingową. Możesz to zrobić poniżej.

Uwaga! Odbiorcy mojego newslettera otrzymują mood tracker na każdy miesiąc. Możesz więc rozpocząć ćwiczenie w dowolnym momencie, z każdym kolejnym miesiącem.

Dobrych emocji!
Ania

.

Możesz także polubić:

Brak komentarzy

Zostaw komentarz